မြို့နေသူခွန် (주민세၊ juminse) ဆိုသည်မှာ ကိုရီးယားတွင် တစ်နှစ်နှင့်အထက် နေထိုင်ခဲ့သော နိုင်ငံခြားသားများ နှစ်စဉ်ပေးဆောင်ရမည့် ဒေသန္တရအခွန် တစ်မျိုးပါ။ ပမာဏ ကိုယ်တိုင်က သိပ်မများပါဘူး၊ ဒါပေမယ့် မပေးဆောင်ဘဲ ထားလိုက်ရင် နေထိုင်ခွင့်အခြေအနေ (체류자격) သက်တမ်းတိုးတဲ့အခါ အဆင်မပြေမှုတွေ ဖြစ်လာနိုင်တာကြောင့် ကျေးဇူးပြု၍ သေချာ ဆောင်ရွက်ထားပါ။ အောက်ပါ မေးခွန်းအဖြေများကို ဖတ်ကြည့်ပါက အလွယ်တကူ နားလည်နိုင်ပါလိမ့်မယ်။


ဆောင်ရွက်ရမည့် အဆင့်များ တစ်ချက်တည်းနှင့်

  1. 1. ပေးဆောင်ရမည့်သူ ဟုတ်မဟုတ် စစ်ဆေးပါ

    ဇူလိုင် ၁ ရက်နေ့ အခြေအနေအရ နိုင်ငံခြားသား မှတ်ပုံတင်ပြီးပြီဖြစ်၍ ကိုရီးယားတွင် တစ်နှစ်နှင့်အထက် နေထိုင်ပြီးပါက ပေးဆောင်ရန် တာဝန်ရှိပါသည်။ အိမ်ထောင်စုလူကြီး (세대주) တစ်ဦးတည်းသာ ပေးဆောင်ရန် လိုအပ်ပါသည်။

  2. 2. ပေးဆောင်ရမည့် ပမာဏ စစ်ဆေးပါ

    ဒေသပေါ်မူတည်၍ ၆,၀၀၀ ဝမ်မှ ၁၅,၀၀၀ ဝမ်ခန့် ဖြစ်ပါသည်။ Wetax၊ မြို့နယ်ရုံး (주민센터၊ *juminsenteo*)၊ 1345 (Immigration Contact Center) သို့မဟုတ် သက်ဆိုင်ရာ Korea Immigration Service (KIS) ရုံးတွင် သက်ဆိုင်ရာနှစ်အတွက် တိကျသော ပမာဏကို အတည်ပြုပါ။

  3. 3. အခွန်ပေးဆောင်ရန် အကြောင်းကြားစာ လက်ခံပါ သို့မဟုတ် ကိုယ်တိုင် ရှာဖွေပါ

    အခွန်အကြောင်းကြားစာသည် သင့်အိမ်လိပ်စာသို့ ပို့ပေးမည်ဖြစ်သော်လည်း မရရှိပါက Wetax ဝက်ဘ်ဆိုက် (wetax.go.kr) မှ တိုက်ရိုက် သို့မဟုတ် မြို့နယ်ရုံးသို့ သွားရောက်၍ ကိုယ်တိုင် ရှာဖွေနိုင်ပါသည်။

  4. 4. ပေးဆောင်နည်း ရွေးချယ်ပြီး ပေးဆောင်ပါ

    ဘဏ် ATM၊ ဘဏ်ငွေလွှဲ (virtual account)၊ Wetax ဝက်ဘ်ဆိုက် သို့မဟုတ် အက်ပ်၊ ဖုန်းဖြင့် အလိုအလျောက် ARS စနစ် တို့အနက် သင့်အတွက် အဆင်ပြေဆုံးနည်းဖြင့် ပေးဆောင်ပါ။

  5. 5. ဩဂုတ် ၃၁ ရက်အတွင်း ပေးဆောင်မှု ပြီးစီးအောင် လုပ်ပါ

    ပေးဆောင်ရမည့်ကာလမှာ နှစ်စဉ် ဩဂုတ် ၁၆ ရက်မှ ၃၁ ရက်အထိ ဖြစ်ပါသည်။ သတ်မှတ်ရက် ကျော်လွန်ပါက ဒဏ်ကြေး ပေးဆောင်ရနိုင်ပြီး နေထိုင်ခွင့်အခြေအနေ သက်တမ်းတိုးခြင်းကို ၆ လ သို့မဟုတ် ထို့ထက်နည်းသော ကာလအတွင်းသာ ကန့်သတ်ခံရနိုင်ပါသည်။

မြို့နေသူခွန် ဆိုတာ ဘာလဲ?

မြို့နေသူခွန်သည် ဒေသန္တရအခွန် တစ်မျိုးဖြစ်ပြီး ဒေသန္တရအစိုးရများ (မြို့၊ ခရိုင်၊ နယ်) က ဒေသခံပြည်သူများ၏ လူမှုဖူလုံရေးနှင့် အုပ်ချုပ်ရေးလုပ်ငန်းများအတွက် ကောက်ခံသော အခွန်ဖြစ်ပါသည်။ ကိုရီးယားတွင် နေထိုင်သော အသက် ၁၉ နှစ်နှင့်အထက် အရွယ်ရောက်သူ မည်သူမဆို နိုင်ငံသားအဆင့်ကို မမေးဘဲ ပေးဆောင်ရပါသည်။ နိုင်ငံခြားသားများကိုသာ သီးခြားကောက်ခံသော အခွန်မဟုတ်ဘဲ ကိုရီးယားပြည်သူနှင့် တူညီသော အခြေအနေ၊ တူညီသော ပမာဏဖြင့် ကောက်ခံပါသည်။


ဘယ်သူက ပေးဆောင်ရမှာလဲ?

နှစ်စဉ် ဇူလိုင် ၁ ရက်နေ့ကို အခြေခံ၍ အောက်ပါ အချက်နှစ်ချက်စလုံးနှင့် ကိုက်ညီသူသည် မြို့နေသူခွန် ပေးဆောင်ရပါမည်။

  • နိုင်ငံခြားသား မှတ်ပုံတင်ပြီးသား ဖြစ်ခြင်း
  • ကိုရီးယားတွင် တစ်နှစ်နှင့်အထက် နေထိုင်ခြင်း

တူညီသော လိပ်စာတွင် မိသားစုဝင်များ အတူနေထိုင်ပါက အိမ်ထောင်စုလူကြီး တစ်ဦးတည်းသာ ပေးဆောင်ရပါသည်။ အခြားအိမ်ထောင်စုဝင်များ သီးခြား ပေးဆောင်ရန် မလိုပါ။


ဘယ်လောက် ပေးဆောင်ရမှာလဲ?

မြို့နေသူခွန် ပမာဏသည် သင်နေထိုင်သော ဒေသပေါ်မူတည်၍ ကွဲပြားပါသည်။ ယေဘုယျအားဖြင့် ၆,၀၀၀ ဝမ်မှ ၁၅,၀၀၀ ဝမ် အတွင်း ဖြစ်ပါသည်။ အောက်ပါဇယားသည် ရည်ညွှန်းရန် ဥပမာအချို့ ဖြစ်ပါသည်။

ဒေသပမာဏ (ဥပမာ)
Seoul၆,၀၀၀ ဝမ်ခန့်
Namyangju၁၁,၀၀၀ ဝမ်ခန့်
Siheung၁၂,၅၀၀ ဝမ်ခန့်

ပမာဏသည် ဒေသန္တရအစိုးရ စည်းမျဉ်းများအရ နှစ်စဉ် ပြောင်းလဲနိုင်ပါသည်။ ပေးဆောင်ခြင်းမပြုမီ 1345 Immigration Contact Center သို့မဟုတ် သက်ဆိုင်ရာ Korea Immigration Service ရုံးတွင် လက်ရှိ ပမာဏကို ကျေးဇူးပြု၍ အတည်ပြုပါ။


ဘယ်အချိန်အထိ ပေးဆောင်ရမှာလဲ?

နှစ်စဉ် ဩဂုတ် ၁၆ ရက်မှ ဩဂုတ် ၃၁ ရက် အတွင်း ပေးဆောင်ရပါသည်။ ဩဂုတ် ၃၁ ရက်သည် နောက်ဆုံး သတ်မှတ်ရက်ဖြစ်သဖြင့် ဤနေ့ရက်ကို ကျေးဇူးပြု၍ မှတ်သားထားပါ။


ဘယ်လို ပေးဆောင်ရမှာလဲ?

အောက်ပါ နည်းလမ်းလေးမျိုးအနက် သင့်အတွက် အဆင်ပြေဆုံးနည်းကို ရွေးချယ်နိုင်ပါသည်။

၁. ဘဏ် CD သို့မဟုတ် ATM စက်

ဘဏ်ခွဲသို့ သွားရောက်၍ သို့မဟုတ် ATM စက်ကို အသုံးပြု၍ ကိုယ်တိုင် ပေးဆောင်နိုင်ပါသည်။

၂. ဘဏ်ငွေလွှဲ (Account Transfer)

သင့်အခွန်အကြောင်းကြားစာတွင် ဖော်ပြထားသော virtual account နံပါတ်သို့ ငွေလွှဲနိုင်ပါသည်၊ သို့မဟုတ် စာအုပ်မပါဘဲ ထိုအကောင့်နံပါတ်သို့ တိုက်ရိုက် ငွေသွင်းနိုင်ပါသည်။

၃. အွန်လိုင်း ပေးဆောင်ခြင်း (Wetax)

Wetax ဝက်ဘ်ဆိုက် သို့မဟုတ် Smart Wetax မိုဘိုင်းအက်ပ်မှတစ်ဆင့် ပေးဆောင်နိုင်ပါသည်။ အကောင့်ဖွင့်ရန် လိုအပ်ပြီး joint certificate (공동인증서၊ gongdong injeungseo) ကိုလည်း အသင့်ပြင်ထားရပါမည်။

၄. ဖုန်း ARS (အလိုအလျောက် ဖြေကြားသည့် စနစ်)

သင့်ဒေသအတွက် ARS ဖုန်းနံပါတ်သို့ ခေါ်ဆို၍ ပေးဆောင်နိုင်ပါသည်။ နံပါတ်သည် ဒေသအလိုက် ကွဲပြားသဖြင့် မှန်ကန်သော နံပါတ်ကို သင့်အခွန်အကြောင်းကြားစာ သို့မဟုတ် သင့်ဒေသခရိုင်ရုံး၏ ဝက်ဘ်ဆိုက်တွင် ကျေးဇူးပြု၍ စစ်ဆေးပါ။


မပေးဆောင်ပါက ဘာဖြစ်မလဲ?

ဩဂုတ် ၃၁ ရက်အတွင်း မပေးဆောင်ပါက ဒဏ်ချက် နှစ်မျိုး သက်ရောက်ပါသည်။

  1. ဒဏ်ကြေး: မူလ ပေးဆောင်ရမည့်ပမာဏ၏ ၃% ကို ပေးဆောင်ရန် နောက်ကျသော ရက်အရေအတွက်ဖြင့် မြှောက်၍ တွက်ချက်သော ပမာဏကို ထပ်ဆောင်း ပေးဆောင်ရပါမည်။
  2. နေထိုင်ခွင့်အခြေအနေ သက်တမ်းတိုး ကန့်သတ်ခြင်း: အခွန်ပေးဆောင်ရန် ဆက်လက်ကျန်ရှိနေပါက သင့်နေထိုင်ခွင့်အခြေအနေ သက်တမ်းတိုးခြင်းကို ၆ လ သို့မဟုတ် ထို့ထက်နည်းသော ကာလအတွင်းသာ ကန့်သတ်ခံရနိုင်ပါသည်။

ဗီဇာ သက်တမ်းတိုးခြင်းနှင့် ဆိုင်သော ပြဿနာများသည် ကိုရီးယားတွင် သင့်ဘဝတစ်ခုလုံးအပေါ် သိသာသော သက်ရောက်မှု ဖြစ်စေနိုင်ပါသည်။ ပမာဏ နည်းသည့်တိုင် သတ်မှတ်ရက်မတိုင်မီ ကျေးဇူးပြု၍ သေချာ ပေးဆောင်ထားပါ။


မြို့နေသူခွန်ကို ဘာအတွက် အသုံးပြုသလဲ?

မြို့နေသူခွန်ကို ဒေသန္တရအစိုးရ အုပ်ချုပ်ရေးနှင့် ဒေသခံ လူမှုဖူလုံရေးအတွက် အသုံးပြုပါသည်။ နိုင်ငံခြားသား ဒေသခံများ၏ နေရာချထားရေး၊ အလုပ်အကိုင်နှင့် ကောင်းမွန်သော နေထိုင်မှုကို ထောက်ပံ့သည့် အစီအစဉ်များအတွက်လည်း အသုံးပြုသဖြင့် သင်ပေးဆောင်သော အခွန်သည် ကိုရီးယားတွင် နေထိုင်သော သင်နှင့် အခြားနိုင်ငံခြားသားများကို တိုက်ရိုက် အကျိုးပြုပါသည်။


အရေးကြီးသော အချက်များ

  • ပေးဆောင်ရမည့်ကာလ: နှစ်စဉ် ဩဂုတ် ၁၆ ရက်မှ ဩဂုတ် ၃၁ ရက်အထိ
  • အခွန်အကြောင်းကြားစာ မရရှိသည့်တိုင် Wetax သို့မဟုတ် မြို့နယ်ရုံးတွင် ရှာဖွေ ပေးဆောင်နိုင်ပါသည်
  • မပေးဆောင်ပါက ဒဏ်ကြေး နှင့် နေထိုင်ခွင့်အခြေအနေ သက်တမ်းတိုး ကန့်သတ်ခံရနိုင်ပါသည်
  • ပမာဏ၊ သတ်မှတ်ရက် စသည့် နောက်ဆုံးအချက်အလက်များအတွက် 1345 သို့မဟုတ် သက်ဆိုင်ရာ Korea Immigration Service ရုံးတွင် ကျေးဇူးပြု၍ စစ်ဆေးပါ

ပေးဆောင်ခြင်း လုပ်ငန်းစဉ်အတွင်း မေးခွန်းများ သို့မဟုတ် အခက်အခဲ ရှိပါက ကျေးဇူးပြု၍ MAP ထံ အချိန်မရွေး ဆက်သွယ်ပါ။ ကျွန်ုပ်တို့ ဝမ်းသာစွာ ကူညီပေးပါမည်။


အသုံးဝင်သော လင့်များ